Ad
< terug

De kracht van social media

Moegestreden stort iedereen zich over de finish. In drie series heeft iedereen geknokt voor wat hij of zij waard is. Vele PR’s zijn gesneuveld en na wat bijgekomen te zijn overheerst tevredenheid. De nieuwe column van Erikn Leusink

6 mei 2014 (0 reacties)

Door Erik Leusink

Moegestreden stort iedereen zich over de finish. In drie series heeft iedereen geknokt voor wat hij of zij waard is. Vele PR's zijn gesneuveld en na wat bijgekomen te zijn overheerst tevredenheid.

 

1 mei 2014. Een aantal mensen zal nu denken dag van de arbeid. Daar doen we in Nederland eigenlijk niet zo heel veel mee. Hoe anders dit jaar.Uit een kleinschalig experiment en met behulp van de kracht van social media is op 1 mei een prachtig evenement gehouden in Heerde. Een 5000 meter op de baan, passend in de agenda van vele noordelijke en oostelijke atleten met als resultaat een sterk deelnemersveld en geweldige resultaten.

Wat is nu die kracht van social media?

Een klein bericht geplaatst door iemand met veel bekenden binnen de atletiek kan al wonderen doen. Een beetje enthousiasme doorklinkend in dat bericht doet wonderen. Arne Mulder, in het oosten wereldberoemd, plaatste een oproepje om eens met vele atleten van ongeveer gelijkwaardig niveau samen te battelen op een atletiekbaan. De inzet niet een algemene overwinning, maar vooral een overwinning op de klok.Het bericht kreeg vele reacties, vrijwel iedereen was enthousiast, toezeggingen werden gedaan. Dit alles via Facebook. Geweldig dat social media dit kan doen.

Facebook, Twitter en andere social media worden vaak afgekeurd om de kracht die het kan uitoefenen op de gebruikers. De positieve effecten zijn er echter ook. Door bijvoorbeeld Facebook is het makkelijker om te communiceren met elkaar. Vrijwel het gehele deelnemersveld van de 'Facebookloop' in Heerde was via Facebook samengesteld cq uitgenodigd of geënthousiasmeerd. Mooi dat Facebook op deze manier ook veel positieve waarde in zich heeft.

1 mei, de dag van de arbeid, voor mij persoonlijk een atletiekfeest. Bedankt supporters, bedankt organisatie, bedankt social media.

© hardloopnieuws.nl

Reacties

    Geen reacties.
Al een account, log hier in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *