Ad
< terug

Herstellen na de marathon doe je zo

Het zit erop, je hebt de Amsterdam marathon voltooid, in een PR of niet. Hoe dan ook is het belangrijk dat je nu geniet van je prestatie. Je hebt gepresteerd op het moment dat het moet en daar gaat het om. Je kan echt trots zijn op jezelf. Hoeveel mensen lopen nu een marathon uit? De een zal met een beter gevoel kunnen terugkijken dan de ander. Hoe dan ook nu is het tijd om goed te herstellen. Niet alleen de marathon zelf is een aanslag op je lichaam ook de weken, zelfs maanden voor de marathon tellen mee. Lees de tips van de ervaren hardloper Niels Verwer

21 oktober 2015 (0 reacties)

Het zit erop, je hebt de Amsterdam marathon voltooid, in een PR of niet. Hoe dan ook is het belangrijk dat je nu geniet van je prestatie. Je hebt gepresteerd op het moment dat het moet en daar gaat het om. Je kan echt trots zijn op jezelf. Hoeveel mensen lopen nu een marathon uit? De een zal met een beter gevoel kunnen terugkijken dan de ander. Hoe dan ook nu is het tijd om goed te herstellen. Niet alleen de marathon zelf is een aanslag op je lichaam ook de weken, zelfs maanden voor de marathon tellen mee.

Je bent helemaal leeg en wilt eigenlijk slapen en pas wakker worden als de ergste pijn weer voorbij is. Toch kan je het jezelf een stuk aangenamer maken door goed te herstellen. Hoe doe je dat, goed herstellen?

Sommige hardlopers herstellen snel, anderen hebben nog lange tijd last van deze ‘absurde’ inspanning. Het liefst loop je achterstevoren de trap af en voel je bij iedere stap die je zet je spieren protesteren. Alleen al de gedachten nog iets te moeten doen, doet al pijn. Een snel en goed herstel is belangrijk na een marathon. Daarom een aantal tips voor een snel en goed herstel.

Lees hier verder met tips van coach en hardloper Niels Verwer

Reacties

    Geen reacties.
Al een account, log hier in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *