Ad
< terug

Sneller te voet dan met de trein

Het idee is niet nieuw. Hardlopen tegen een trein is als idee ontstaan in Wales en vond ook in Nederland navolging. In Wales (Tywyn) werd in 1986 voor het eerst hard gelopen tegen een trein op een traject tussen Abergynolwy en terug.In Australie leverde Steve Moneghetti onlangs een uniek gevecht met een moderne passagierstrein. De vermaarde Australische lange afstandsloper moest diep gaan om de trein over een traject van 2.5 km voor te blijven,een unieke en indrukwekkende prestatie.

21 januari 2014 (0 reacties)

Faster than a locomotive


Moneghetti verslaat een moderne passagierstrein

Het idee is niet nieuw. Hardlopen tegen een locomotief is als idee ontstaan in Wales en vond ook in Nederland navolging. In Wales (Tywyn) werd deze wedstrijd voor het eerst in 1986 gelopen op een traject tussen Abergynolwy en terug. Dit jaar vindt de 23 editie van deze unieke wedstrijd plaats. De wedstrijd werd wereldberoemd en kreeg ook in Nederland navolging. Race the train is in Stadskanaal dit jaar alweer toe aan de negende editie. De atleten lopen daar van Stadskanaal naar Musselkanaal en terug. Grote doel is om de Stoomlocomotief voor te blijven. Vijf minuten na de start van de lopers vertrekt de trein, getrokken door de Duitse stoomlocomotief Emma, naar Musselkanaal. De trein rijdt het hele parcours mee, variërend van tien tot zestien kilometer per uur. De stoomlocomotief is afkomstig uit het spoorwegmuseum STAR. In beide gevallen gaat het om een hardloopwedstrijd tegen een oude stoomlocomotief. De Australier Moneghetti bewees dat zelfs een moderne stoptrein verslagen kan worden.

Uniek
In Australie leverde Steve Moneghetti onlangs een uniek gevecht met een moderne passagierstrein. De vermaarde Australische lange afstandsloper moest diep gaan om de trein over een traject van 2.5 km voor te blijven,een unieke prestatie.


Nederlandse Race the train in Musselkanaal

SYDNEYS trains have become so slow under CityRails 2006 timetable it is faster to travel between key stations on foot.
Veteran marathon runner Steve Moneghetti has exposed the farce at the heart of the State Governments face-saving schedule by outrunning a train over four inner-west stations.

Geweldige tijd
The grand old man of Australian distance running set off from Summer Hill and beat the 8.14am all-stops to Stanmore.
He had to negotiate peak hour traffic and cross two arterial roads on his way but made it with enough time to board the train at Stanmore.The 43-year-olds victory was made possible by inflated 30-second waiting times at stations that were injected into the ponderous new timetable when it was overhauled by RailCorp.Under the previous schedule the Olympic veteran known as “Monner” would have had to set a world record time to keep up with the train.The bloated schedule – which has added as much as 15 minutes to some metropolitan trips – has been branded a cynical attempt by the Iemma Government to get trains back on time.Punctuality has improved to about 90 per cent as a consequence but commuters now complain of “agonising” trips on “dawdling” trains – especially on daytime and off-peak services.Semi-retired Moneghetti clocked a creditable 7 minutes 7 seconds for the 2.5km run, managing to stay in front of the train as he strode past Lewisham and Petersham stations en route.

Dream run
He had no help crossing at traffic lights at busy Old Canterbury Rd, Lewisham and Crystal St, Petersham. Chuffed with his win in The Daily Telegraphs CitySnail Showdown, evergreen Moneghetti said he was surprised he could outrun a commuter train.”On the pure maths of the timetable I knew I had a chance if I kept to my rhythm and had some luck with the traffic along the way,” Moneghetti said.”The luck came and it was a dream run but I was surprised that it was possible to keep up with a train in Sydney. Im not sure you could do that in Melbourne.”I was glad when the train seemed to wait a bit longer at Petersham, which gave me the chance to consolidate a lead as I powered uphill and then down into Stanmore.

Treinreizen duren langer
“Excruciating waits at stations not only paved the way to victory for the runner, from Ballarat in Victoria. They are also emerging as the biggest headache for train drivers.They say leaving ahead of schedule is a bigger problem than lateness because they have too much time on their hands from one stop to the next. A Campbelltown to Circular Quay service takes an extra 8 minutes than a year ago. Train journeys take longer today than they did when the first electric-powered red rattlers hit the tracks in the 1930s.Off-peak passengers have been hardest hit under the new schedule, which ripped 270 services from them and increased trip times in line with peak services for reasons best known to RailCorp.The State Government has never acknowledged that the slower schedule was designed to improve on-time running statistics.Transport Minister John Watkins has consistently blamed recommendations out of the Waterfall inquiry.The judge who presided over Waterfall recently torpedoed those claims, saying none of his 127 safety recommendations mentioned slowing down ordinary suburban services.The reduction in services has also created a glut of drivers who are being paid to do nothing.About 150 CityRail drivers on full pay are stuck with nothing to do but watch DVDs and hope for a shift.

Race the train in Musselkanaal

De originele wedstrijd in Wales

Daily Telegraph

Reacties

    Geen reacties.
Al een account, log hier in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Sneller te voet dan met de trein

Het idee is niet nieuw. Hardlopen tegen een trein is als idee ontstaan in Wales en vond ook in Nederland navolging. In Wales (Tywyn) werd in 1986 voor het eerst hard gelopen tegen een trein op een traject tussen Abergynolwy en terug.In Australie leverde Steve Moneghetti onlangs een uniek gevecht met een moderne passagierstrein. De vermaarde Australische lange afstandsloper moest diep gaan om de trein over een traject van 2.5 km voor te blijven,een unieke en indrukwekkende prestatie.

1 juli 2006 (0 reacties)

Faster than a locomotive


Moneghetti verslaat een moderne passagierstrein

Het idee is niet nieuw. Hardlopen tegen een locomotief is als idee ontstaan in Wales en vond ook in Nederland navolging. In Wales (Tywyn) werd deze wedstrijd voor het eerst in 1986 gelopen op een traject tussen Abergynolwy en terug. Dit jaar vindt de 23 editie van deze unieke wedstrijd plaats. De wedstrijd werd wereldberoemd en kreeg ook in Nederland navolging. Race the train is in Stadskanaal dit jaar alweer toe aan de negende editie. De atleten lopen daar van Stadskanaal naar Musselkanaal en terug. Grote doel is om de Stoomlocomotief voor te blijven. Vijf minuten na de start van de lopers vertrekt de trein, getrokken door de Duitse stoomlocomotief Emma, naar Musselkanaal. De trein rijdt het hele parcours mee, variërend van tien tot zestien kilometer per uur. De stoomlocomotief is afkomstig uit het spoorwegmuseum STAR. In beide gevallen gaat het om een hardloopwedstrijd tegen een oude stoomlocomotief. De Australier Moneghetti bewees dat zelfs een moderne stoptrein verslagen kan worden.

Uniek
In Australie leverde Steve Moneghetti onlangs een uniek gevecht met een moderne passagierstrein. De vermaarde Australische lange afstandsloper moest diep gaan om de trein over een traject van 2.5 km voor te blijven,een unieke prestatie.


Nederlandse Race the train in Musselkanaal

SYDNEYS trains have become so slow under CityRails 2006 timetable it is faster to travel between key stations on foot.
Veteran marathon runner Steve Moneghetti has exposed the farce at the heart of the State Governments face-saving schedule by outrunning a train over four inner-west stations.

Geweldige tijd
The grand old man of Australian distance running set off from Summer Hill and beat the 8.14am all-stops to Stanmore.
He had to negotiate peak hour traffic and cross two arterial roads on his way but made it with enough time to board the train at Stanmore.The 43-year-olds victory was made possible by inflated 30-second waiting times at stations that were injected into the ponderous new timetable when it was overhauled by RailCorp.Under the previous schedule the Olympic veteran known as “Monner” would have had to set a world record time to keep up with the train.The bloated schedule – which has added as much as 15 minutes to some metropolitan trips – has been branded a cynical attempt by the Iemma Government to get trains back on time.Punctuality has improved to about 90 per cent as a consequence but commuters now complain of “agonising” trips on “dawdling” trains – especially on daytime and off-peak services.Semi-retired Moneghetti clocked a creditable 7 minutes 7 seconds for the 2.5km run, managing to stay in front of the train as he strode past Lewisham and Petersham stations en route.

Dream run
He had no help crossing at traffic lights at busy Old Canterbury Rd, Lewisham and Crystal St, Petersham. Chuffed with his win in The Daily Telegraphs CitySnail Showdown, evergreen Moneghetti said he was surprised he could outrun a commuter train.”On the pure maths of the timetable I knew I had a chance if I kept to my rhythm and had some luck with the traffic along the way,” Moneghetti said.”The luck came and it was a dream run but I was surprised that it was possible to keep up with a train in Sydney. Im not sure you could do that in Melbourne.”I was glad when the train seemed to wait a bit longer at Petersham, which gave me the chance to consolidate a lead as I powered uphill and then down into Stanmore.

Treinreizen duren langer
“Excruciating waits at stations not only paved the way to victory for the runner, from Ballarat in Victoria. They are also emerging as the biggest headache for train drivers.They say leaving ahead of schedule is a bigger problem than lateness because they have too much time on their hands from one stop to the next. A Campbelltown to Circular Quay service takes an extra 8 minutes than a year ago. Train journeys take longer today than they did when the first electric-powered red rattlers hit the tracks in the 1930s.Off-peak passengers have been hardest hit under the new schedule, which ripped 270 services from them and increased trip times in line with peak services for reasons best known to RailCorp.The State Government has never acknowledged that the slower schedule was designed to improve on-time running statistics.Transport Minister John Watkins has consistently blamed recommendations out of the Waterfall inquiry.The judge who presided over Waterfall recently torpedoed those claims, saying none of his 127 safety recommendations mentioned slowing down ordinary suburban services.The reduction in services has also created a glut of drivers who are being paid to do nothing.About 150 CityRail drivers on full pay are stuck with nothing to do but watch DVDs and hope for a shift.

Race the train in Musselkanaal

De originele wedstrijd in Wales

Daily Telegraph

Reacties

    Geen reacties.
Al een account, log hier in.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *