Virtual Race blijvend onderdeel van de Amsterdam marathon
19 februari 2021 (0 reacties)
Tata Consultancy Services (TCS) en sportorganisatie Le Champion hebben hun langdurige samenwerking voor de TCS Amsterdam Marathon met vijf jaar verlengd. TCS is sinds 2011 titelsponsor van het hardloopevenement en blijft naamdrager tot en met de editie van 2025, het jaar waarin de marathon 50 jaar bestaat. Centraal in de hernieuwde samenwerking staat verdere integratie van digitale technologie, om de ervaring van lopers en toeschouwers van de TCS Amsterdam Marathon te verrijken. De 45e editie van de TCS Amsterdam Marathon staat gepland op zondag 17 oktober 2021.
Virtuele editie biedt kansen
Wegens corona kon de Amsterdam Marathon in oktober 2020 niet doorgaan. Als alternatief organiseerden Le Champion en TCS de Virtual TCS Amsterdam Marathon. Door middel van de Virtual Run app van TCS konden lopers hun eigen loopmoment en route bepalen, waar ook ter wereld. Ruim 6.000 lopers uit 104 verschillende landen deden mee aan deze speciale editie. Het succes van deze virtuele editie heeft ruimte gemaakt voor vele nieuwe mogelijkheden voor deelnemers, sponsoren en organisatie. TCS en Le Champion willen de komende jaren de toegankelijkheid, het bereik, de ervaring en de onderlinge verbondenheid van lopers naar een nieuw niveau brengen en de Virtual Run biedt daar unieke mogelijkheden voor. Beide partijen hebben daarom besloten de virtuele marathon een jaarlijks terugkerend onderdeel van het evenement te maken. Dit naast de reguliere editie, zodra ook deze weer in fysieke vorm georganiseerd kan worden.
Digitale transformatie van sportevenementen: hybride marathon is de toekomst
Door virtuele elementen te verwerken in het fysieke evenement kan de marathon verder groeien zonder dat de beheersbaarheid van het evenement in de stad Amsterdam beïnvloed wordt. Ook kunnen deelnemers van andere TCS races in bijvoorbeeld Londen, New York, Stockholm, Boston, Chicago, Mumbai of Bangalore deelnemen, zonder daarvoor te hoeven reizen. Hierdoor kunnen fanatieke hardlopers het hele jaar door aan evenementen meedoen.
TCS als titelsponsor: technologie als verrijking
Om de ervaring van zowel toeschouwers als lopers ter verrijken, introduceerde TCS de afgelopen jaren nieuwe technologie die de ervaring van lopers en toeschouwers verbeterde. Zo biedt TCS sinds 2012 de officiële race app aan en krijgen lopers sinds 2019 een Smart Medal, die ze op sociale media kunnen delen. Ook bracht TCS Racefox naar Nederland, een op AI gebaseerde personal coach die hardlopers helpt zich voor te bereiden, hun techniek te verbeteren en blessures te voorkomen.
This Run Community: hardlopen is netwerken
Met de internationale hardloopcampagne ‘This Run Unites Us’, belicht TCS de verschillende motivaties die deelnemers hebben om mee te lopen. Door deze te delen met andere hardlopers, wil TCS nog meer mensen motiveren ook te gaan hardlopen. Om deze individuele sport een meer gezamenlijk karakter te geven, wil TCS een This Run hardloop community maken. De integratie van fysieke en virtuele elementen sluit daar ook nauw bij aan. Via de hardloop community en de verschillende evenementen kunnen klanten en relaties van TCS gemakkelijker contact leggen met vakgenoten bij andere bedrijven en/of in andere delen van de wereld.
Promotie van een gezonde levensstijl
TCS sponsort hardloopevenementen over de hele wereld. De keuze voor hardlopen sluit nauw aan bij TCS’ kernwaarde om terug te geven aan de samenleving. Wereldwijd werken veel medewerkers, klanten en relaties van TCS achter een PC. Door hardloopevenementen te sponsoren en deelname te stimuleren, wil TCS een gezonde levensstijl onder medewerkers, klanten, partners en relaties stimuleren. Zij zijn doorgaans goed voor circa 3000 van alle deelnemers. Door deel te nemen, halen ze geld op voor kankeronderzoek van UMC Cancer Center Amsterdam: in totaal al meer dan 1.8 miljoen Euro.
Reacties
Geen reacties.
Al een account, log hier in.