Koen (69) uit Vlissingen leeft nog dankzij stamceldonatie en pleit voor meer donoren (video)
22 juni 2026 (0 reacties)Koen de Vries uit Vlissingen speelde in de top van het Nederlandse tafeltennis, was sportverslaggever bij de PZC en deed zeventien keer mee aan de Kustmarathon. Inmiddels is De Vries (69) aan zijn tweede leven begonnen nadat hij vier jaar lang knokte om te genezen van acute leukemie.
Dat lukte via stamceldonatie. Inmiddels kan hij weer enigszins sporten en hoopt De Vries dat meer mensen donor willen worden. Met een glimlach op zijn gezicht verschijnt De Vries op de atletiekbaan in Vlissingen. “Het gaat fantastisch, gezien de omstandigheden”, vertelt hij. “Ik ben weer gezond, gebruik geen medicijnen meer en ik kan weer stukjes hardlopen. Nooit gedacht dat ik dat nog zou kunnen.”
Lees hier verder
Reacties
Geen reacties.
Al een account, log hier in.